“BK IT Solutions is volledig geïntegreerd in onze organisatie.’’

3,5 Jaar geleden kwam Jeroen de Vries aan boord als ICT Manager bij De Dekkergroep. Sindsdien is de samenwerking sterker dan ooit en is er een hoop veranderd op het gebied van IT. Met locaties in Ouderkerk aan den IJssel, Rotterdam Botlek, België en Polen is De Dekkergroep een groot bedrijf waar veel speelt op het gebied van IT. Het oude motto van oprichter Dekker luidt: “De weg is vooruit!” en dat gaan ze, met alle toepassingen die geïmplementeerd zijn sinds de samenwerking tussen BK-IT Solutions en Jeroen. 

 

Hi Jeroen! Hoe zou jij de samenwerking met BK IT Solutions beschrijven?  

Jeroen: “Jullie denken mee in de processen. We delen productkennis en ervaring uit, om samen tot de beste oplossing te komen. Het gaat verder dan een dienst leveren, jullie denken mee en denkt vooruit. 

Ik kom als ICT’er uit de zorgsector. Daar werk je altijd in een team. Daarom vind ik het heel prettig dat ik ook met jullie op deze manier kan samenwerken. De afgelopen jaren hebben jullie een prominentere rol gekregen binnen onze organisatie. Buiten het feit dat jullie ons IT-systeem beheren zijn jullie ook onze eerstelijns helpdesk geworden. Dit heeft ervoor gezorgd dat er altijd IT-kennis aanwezig is binnen De Dekkergroep. Alle medewerkers van BK-IT Solutions komen met regelmaat op locatie. Zo is iedereen bekend met de situaties en een groot gedeelte van mijn collega’s kennen jullie. Dat bevorderd de communicatie en betrokkenheid.”  

Wat was het eerste waar je samen met BK IT Solutions mee aan de slag ging? 

Jeroen: “Toen ik bij De Dekkergroep begon en met jullie ging samenwerken hebben we bijna alles aangepakt. Ons bedrijf was aan vernieuwing toe. Er waren grote stappen te maken. We begonnen met de infrastructuur binnen De Dekkergroep. We zijn begonnen om alle locaties aan elkaar te koppelen, waardoor het mogelijk werd om te centraliseren. Dit heeft ertoe geleid dat op locaties Maastank en Dendermonde geen servers meer staan. Hierdoor waren we mede in staat om op alle locaties dezelfde printers te installeren met een ‘FollowMe’ optie. Op deze manier kan iedere medewerker printen, scannen en kopiëren ongeacht de locatie waar hij of zij werkzaam is. Dit maakt de situatie beheersbaarder. Ook hebben we de telefooncentrales vervangen, wat de interne communicatie heeft bevorderd. Alle medewerkers hebben een nieuwe PC of laptop gekregen en iedereen heeft twee beeldschermen waardoor er efficiënter gewerkt kan worden.   

In de huidige tijd is een goede internetverbinding erg belangrijk. We zijn de afgelopen jaren steeds meer in de Cloud gaan werken. Veel functionaliteiten hebben we ondergebracht in Microsoft 365 en een gedeelte van de applicatie servers hebben we al gemigreerd naar Azure. Ook hiervoor hebben we alle locaties aangepast met volledige wifi dekking en snel internet via glasvezel. Op onze locatie Ouderkerk aan den IJssel was dit helaas niet mogelijk. Hier hebben we oplossing door middel van een internetverbinding via een straalverbinding toegepast. Op deze manier hebben we toch het resultaat van een zeer stabiele en snelle verbinding kunnen realiseren.”  

Hoe helpt BK IT jullie verder vooruit? 

Jeroen:  “Buiten het aanpassen van de infrastructuur hebben we ook de softwarekant aangepakt. Voor onze TMS-Applicatie hebben we een zeer grote update uitgevoerd, waardoor we met de laatste versie meer technische mogelijkheden hebben. BK-IT adviseerde hiervoor gebruik te maken van de reeds aanwezige servers. Voor ons WMS hebben we een volledig nieuwe applicatie geïmplementeerd welke volledig in de cloud draait. Op dit moment zijn we bezig om dit voor onze Containerplanning te realiseren. Op onze locatie Dendermonde hebben we het afgelopen jaar een volledig nieuwe Yard Management applicatie uitgerold wat ook in de Cloud draait. Voor al deze werkzaamheden is een nauwe samenwerking met BK-IT Solutions vereist.    

Interne en Externe Informatievoorziening zijn een belangrijk aspect geworden. De afgelopen jaren hebben we Microsoft 365 uitgerold. Dit heeft ons de mogelijkheid geboden om via Microsoft Reporting Server en Microsoft PowerBI alle soorten  informatie via dashboards beschikbaar te stellen aan onze interne organisatie maar ook aan onze klanten. Hierin zijn we samen opgetrokken.      

Op dit moment loopt er een gezamenlijk project om met Microsoft PowerApps een applicatie te ontwikkelen voor temperatuur registratie en vastleggen van de foto’s van de containers welke op locatie Maastank zijn afgeleverd. Hierdoor zijn we in staat met iedere willekeurig device zoals; tablet, telefoon etc. deze applicatie te gaan gebruiken. Zo voldoen we aan de regelgeving zoals deze door de NVWA is opgesteld.” 

Wat vind je het prettigst aan de samenwerking?

Jeroen: “Een van de redenen dat ik graag samenwerk met BK-IT Solutions, is dat jullie erg flexibel zijn. Wanneer ik iets aanvraag, gaan jullie direct aan de slag. Doordat we samen Office365 hebben uitgerold, nog voor de lock down begon, waren we volledig voorbereid op het digitale thuiswerken, al voor dat dit een noodzaak werd. Bestanden waar veel medewerkers aan werken, waren al ondergebracht in Microsoft Teams. Iedereen die lid is van dat Team kon gemakkelijk samenwerken en bestanden aanpassen vanuit huis. Dit heeft ervoor gezorgd dat we de corona periode zonder problemen doorstaan hebben.” 

Hoe heeft BK IT een meerwaarde geleverd voor De Dekkergroep? 

Jeroen: “Voor ons bedrijf is het van belang dat wij veilig werken en aan de keurmerken voldoen. Daarom zijn we ook heel blij dat BK IT Solutions sinds dit bezig is met de implementatie van ISO27001. Ons bedrijf heeft te maken met Douane goederen en ISPS veiligheidseisen in de Botlek waarvoor dit een vereiste is. 

De kennis die BK IT Solutions heeft van ISO en ICT security hebben zij benut om de basis procedures van ISO 27001 binnen De Dekkergroep te implementeren. Samen met onze kwaliteitsafdeling heeft BK IT Solutions een ICT beleid en bijbehorende procedures geïmplementeerd en is er een ISMS en een continuïteitsplan opgezet. BK IT Solutions heeft zich voor ons hierin echt bewezen als een ICT partner met toegevoegde waarde.” 

Bedankt, Jeroen!

We helpen ook jou graag om samen het beste uit jouw bedrijf te halen, net zoals we dat met plezier voor De Dekkergroep doen. Wil je eens kennismaken? Neem dan contact met ons op!

Overige cases

“We waren toe aan een nieuwe IT-partner met een frisse blik”

Danny Leeuwangh, bedrijfsleider Muddebouw

Bekijk case

“BK IT Solutions denkt proactief mee in oplossingen die noodzakelijk zijn voor onze groei”

Otto van Woerkom, Managing Director Daxel Logistics

Bekijk case

“Behulpzaam, bereikbaar en vriendelijk in de communicatie”

Els van Overbeek bureaucoördinator Stichting Corridor

Bekijk case

“BK IT Solutions is volledig geïntegreerd in onze organisatie.’’

Jeroen de Vries ( ICT-Manager, Dekkergroep)

Bekijk case

‘’Nadat we overstapten op cloud-based IT waren al onze problemen verholpen.’’

Fabiënne Poletto Merlo (Operationeel Manager Kaakchirurgie Holland)

Bekijk case

“BK-IT functioneert eigenlijk als onze gids met machete in de jungle van IT ontwikkelingen.’’

Nick Heurter (mede-eigenaar van Maatwerk Online)

Bekijk case