Co Managed IT
Een eigen IT afdeling
Veel grotere of groeiende bedrijven kiezen er op een gegeven moment voor een eigen IT-afdeling op te zetten. Dit kan al vanaf รฉรฉn medewerker, zoals een applicatiebeheerder, systeembeheerder of supportmedewerker. Het voordeel van een eigen IT-afdeling is dat je altijd iemand op locatie hebt die direct beschikbaar is voor IT-vragen, van eenvoudige support tot strategisch meedenken bij de iimplementatie van een nieuw ERP pakket.
Wat is de kracht van Co Managed IT?
Managed Service Providers zoals BK IT Solutions zijn gespecialiseerd in het grootschalig monitoren en beheren van meerdere omgevingen. Dit doen we met tools zoals Datto RMM, IT Glue, Autotask, en ons eigen automatiseringsplatform. Hierdoor blijven jouw systemen snel, worden updates automatisch geรฏnstalleerd, en automatiseren we taken zoals het aanmaken van medewerkers of uitrollen van software. Deze tools zijn speciaal ontwikkeld voor Managed Service Providers en maken het beheer eenvoudig en efficiรซnt, wat hen veel tijd bespaart.
Een Managed Service Provider is vaak efficiรซnter dan een interne IT-afdeling. Maar waarom alleen focussen op kostenbesparing? Je wilt het beste voor jouw bedrijf en begrijpt het belang van een sterke IT-infrastructuur. Kies daarom voor Co-Managed IT. Met deze oplossing versterken wij jouw IT-afdeling met onze tools, zodat ze efficiรซnter kunnen werken. Jouw IT-team kan eenvoudig tickets of projecten uitbesteden wanneer er tijd of kennis tekort is. Zo kunnen zij zich richten op waar ze goed in zijn: waarde toevoegen door directe betrokkenheid.
Daarnaast biedt de Managed Service Provider continuรฏteit, zoals een 24/7 storingsdienst of tijdelijke ondersteuning bij afwezigheid van je IT-medewerkers
Experts in Cybersecurity
Op het gebied van cybersecurity wil je niks aan het toeval overlaten. Het is dan fijn om te kunnen vertrouwen op de expertise, partners en tools van BK IT Solutions. Dagelijkse scans op kwetsbaarheden, optimale configuratie van je Microsoft Defender-suite, firewallbeheer, en continue monitoring van je IT-omgeving met Managed Detection & Response via ons 24/7 SOCโBK IT Solutions regelt het voor je. Als Co-Managed klant kies je zelf welke taken je intern uitvoert en welke je aan BK IT Solutions overlaat.
Je eigen ticketsysteem of die van BK IT Solutions?
Bij BK IT Solutions werken we met Autotask, een ticketplatform speciaal ontwikkeld voor Managed Service Providers. Heeft jouw IT-afdeling nog geen ticketsysteem? Dan kun je ervoor kiezen om ook jouw team met Autotask te laten werken. Voor onze Co-Managed klanten kunnen wij Autotask Co-Managed inrichten. Jouw organisatie krijgt een eigen supportqueue met een e-mailadres, zoals servicedesk@bedrijfsnaam.nl. Wanneer medewerkers naar dit adres mailen, wordt er automatisch een ticket aangemaakt en toegewezen aan de supportqueue die aan jouw IT-medewerkers is gekoppeld. Jouw IT-medewerkers kunnen vervolgens aan de slag met het oplossen van deze tickets of ervoor kiezen om het ticket te escaleren naar de IT-specialisten van BK IT Solutions.
Maak je al gebruik van een ticketsysteem zoals Topdesk of Jira en ben je daar tevreden over? Geen probleem! Met ons automatiseringsplatform koppelen we jouw huidige systeem slim aan Autotask. Zo blijft je workflow ongewijzigd, terwijl je toch tickets kunt escaleren en gebruik kunt maken van onze tools, zoals Datto RMM, die je IT-afdeling efficiรซnter maken.
Aan de slag met Co-Managed IT
Overweeg je als organisatie om gebruik te maken van onze Co-Managed IT-dienstverlening? We starten met een inventarisatie om de huidige IT-volwassenheid van jouw organisatie te bepalen. Wat zijn de sterke punten? Welke verbeterpunten zijn er? Wat vinden jouw IT-medewerkers leuke taken en wat besteden ze liever uit? Nadat we dit in kaart hebben gebracht, ontvang je ons voorstel met de diensten die het beste passen bij jouw organisatie en IT-afdeling.
Akkoord? Geweldig! Dan kunnen we aan de slag. We beginnen met een uitgebreide kennismaking en training, waarbij we jouw IT-medewerkers in contact brengen met onze specialisten en training bieden in onze tools.
Na de training starten we samen met de uitrol van de tools. We installeren onze beheeragent, geven jouw medewerkers toegang tot het platform en zorgen ervoor dat tickets, projecten en documentatie voor beide partijen inzichtelijk zijn.