De week van: Davy – een kijkje in de toekomst

In deze blog neem ik je mee in een week van onze collega Davy. Deze week was onze meesterbakker onder andere te vinden bij het routIT evenement, op locatie bij een klant of met zijn neus in de studieboeken.

Telefoontjes, boterkoek en projecten

Davy begon de week op ons kantoor in Capelle a/d IJssel. En gelukkig maar voor ons, want de keuze voor het baksel van de week was aan de collega’s. Zo begon de werkweek voor de collega’s van BK IT Solutions met een versgebakken boterkoek en telefoontjes aan de servicedesk. 

Voor een van onze klanten in de zorgsector werkt Davy aan een project: data wordt omgezet van een lokale server naar de Cloud. De omvang van de organisatie maakt dit een mooie uitdaging voor onze Davy. Voor dit project is communicatie tussen collega’s en klant belangrijk. Zo beantwoord Davy vragen van klanten, helpt hij waar nodig en legt hij documentatie vast voor collega’s. 

Inspiratie opdoen bij RoutIT

Na weer een ochtend op kantoor werd het voor Davy tijd om Capelle aan den IJssel te verlaten en een ritje naar Ede te maken. Hier nam hij deel aan het evenement RoutIT van KPN. Het evenement biedt een kijkje in nieuwe producten, diensten en tools in de IT en telecommunicatie. De missie van Davy: kijken wat wij kunnen bieden aan klanten, en hoe hij ze nog beter en efficiënter kan laten werken.

Virtual Reality op de werkvloer

Tijdens dit evenement vind je verschillende stands van leveranciers vol met innoverende producten en diensten. Zo was Davy erg enthousiast over de ontwikkeling waarbij een Virtual Reality bril wordt ingezet om een tekort aan werknemers in bijvoorbeeld de bouw te verhelpen. Zo kan lesmateriaal worden ontwikkeld die wordt weergegeven in de realiteit van de gebruiker, waardoor de gebruiker direct kan zien welke gereedschappen hij op welke manier moet gebruiken. Door stapsgewijs aanwijzingen te geven kan een senior werknemer een junior op afstand aansturen en begeleiden om taken uit te voeren. Ook voor trainingen in andere sectoren kan dit een uitkomst zijn. Dit biedt de optie om bepaalde situaties digitaal te simuleren om training en workshops aan te bieden, om personeel zo goed mogelijk op verschillende situaties voor te bereiden.

Technologie: een helpende hand in de zorg

Ook voor onze klanten in de zorg zijn er genoeg ontwikkelingen om enthousiast te worden over het werk van de toekomst. Met camera’s die bijvoorbeeld een val kunnen detecteren kunnen werknemers eerder worden gewaarschuwd wanneer iemand in gevaar is. Wanneer de sensor een val detecteert gaat er een alarm af, en krijgt de medewerker een live beeld te zien van de situatie. Zo kan er sneller en accurater gereageerd worden.

Meer uit je telefooncentrale halen

Het evenement is niet alleen inspirerend en een mooie gelegenheid om te netwerken, maar ook kon Davy direct aan leveranciers vragen welke oplossingen en binnen IT en telefonie zijn voor specifieke klanten. Zo is er een programma ontwikkeld dat drukke telefoon-momenten scant. Zo kun je aflezen wie er belt en wanneer. Ook is er te zien wie er nog teruggebeld moet worden.  Zo kan het heel waardevol zijn om halverwege de dag een lijst uitgedraaid te krijgen van nummers die nog teruggebeld moeten worden. Je kunt zelf kiezen welke informatie relevant is voor jouw bedrijf, en wat je daarom wil zien. Een ontwikkeling om naar uit te kijken!

Op bezoek bij de klant

Na het kijkje in de toekomst in Ede, was het weer tijd voor Davy om terug te keren naar het heden. Een keer in de twee weken is Davy een volledige dag bij de klant op locatie in Rotterdam. Deze klant is actief in de zorg en daar is er altijd genoeg te doen! Van de mappenstructuur overzetten en documenteren, gebruikers informeren en vragen beantwoorden maar ook telefoons installeren of iemand helpen met een vastgelopen computer. Op iedere locatie is er wel iets anders te doen.

Nooit klaar met leren

De wereld van IT blijft veranderen, daarom is het belangrijk om je kennis te verbreden en mee te gaan in de ontwikkelingen en de problemen binnen de IT. Davy maakt op vrijdagen tijd om de studieboeken in te duiken. Vandaag is hij bezig om zijn Microsoft MD100 certificaat te behalen. Tijdens deze training leert hij meer over bijzondere en complexere IT-problemen. Zo kan hij in de toekomst bijzondere tickets oplossen en jou nog beter helpen een probleem op te lossen. Ook handig wanneer je een wedstrijdje tickets-oplossen hebt met je collega’s.

Benieuwd wat voor werkzaamheden de collega’s van Davy verrichten? Lees hier de blog van Samuel, of die van Sadjen.

Gerelateerde diensten