De week van – Joey

Wij hebben wat te vieren bij BK IT Solutions; onze stagiair Joey heeft zijn stage succesvol afgerond! Gelukkig hoeven we geen afscheid van hem te nemen, hij is sinds deze week onze nieuwe collega. Ik vroeg Joey hoe hij zijn stageperiode heeft ervaren en wat hij heeft geleerd als stagiair bij BK IT Solutions.

Waarom ICT?

“Ik wist na de middelbare school nog niet zeker wat ik wilde worden, maar ik heb altijd een interesse gehad in computers. Ik denk dat IT de toekomst is en het leek me daarom een verstandige keuze om dit te gaan studeren. Ik kwam bij BK IT Solutions terecht toen ik op zoek ging naar een eindstage. Het kan best lastig zijn om een stage te vinden waar je schoolopdracht aansluit bij de werkzaamheden die het stagebedrijf wil dat je uitvoert. Bij BK IT Solutions mocht ik zelf mijn stageperiode vormgeven zodat ik mijn opdracht kon uitvoeren én me kon verdiepen in onderdelen die ik interessant vind.

Wat vind je het leukst aan het werk?

Ik vind de afwisseling leuk. Ik mag bij klanten op bezoek om ze te leren kennen en werkzaamheden te verrichten. Zo ben je niet heel de dag op kantoor, maar ook lekker op pad. Ik had nog geen ervaring met servicedesk of Cloud, daar heb ik veel van geleerd. Dankzij door de servicedesk een bredere algemene kennis over ICT.

Waar kijk je het meest naar uit?

Ik wil meer leren over wat er allemaal mogelijk is met de Cloud. Uiteindelijk wil ik me specialiseren als Cloud-specialist, net als Samuel. Verder hoop ik een leuke tijd tegemoet te gaan met het team en nog meer bedrijfsuitjes van de zomer. Daar kijk ik naar uit!

Welke tip zou je aan onze toekomstige stagiair meegeven?

Ik heb geleerd dat je een kant het beste helpt door transparant te communiceren, ook als je de oplossing van een probleem nog niet direct weet. Het is belangrijk om de klant op de hoogte houden van het proces en te vertellen waar je op het moment mee bezig bent om hen verder te helpen. Wanneer je een probleem hebt wil je duidelijkheid; daarom probeer ik ook altijd een schatting te geven over hoelang het duurt voordat het probleem is verholpen. Gelukkig werk je in een hecht team waar je altijd op je collega’s kunt terugvallen”.

Dus heb je deze week Joey aan de lijn? Feliciteer hem met zijn plekje binnen het BK IT Team.