Even voorstellen: Daan

Wanneer je op maandag tot en met donderdag de servicedesk belt, is de kans groot dat onze nieuwe collega Daan je te woord staat. Behalve op vrijdag… dan is hij druk bezig als computerhulp aan huis. De nieuwste servicedesk held van BK IT Solutions is vanaf februari vast bij ons in dienst en in dit artikel stellen we hem graag aan jou voor.

Computerhulp Daan

De harde werker begon zijn IT carrière net als Bas; mensen thuis helpen met hun computer en internet problemen. Daan werkt al 5 jaar als computerstudent aan huis en ondersteunt sinds februari onze servicedesk met zijn opgedane kennis. De ene dag in de week die hij vrij heeft houdt hij vrij om zijn werk bij Uw Computerstudent te kunnen blijven doen. “Ik vind het helpen van mensen heel erg leuk, daarom blijf ik naast mijn werk aan de servicedesk bij BK IT Solutions ook nog graag als computerstudent aan huis werken. In de avonden en in de weekenden pak ik daar nog klussen op. Ik kan niet goed stil zitten en op deze manier kan ik nog blijven helpen waar nodig”.

Hoe ben je bij BK IT Solutions terechtgekomen?

“De Krimpenerwaard is een kleine wereld; door een gesprek bij een klant van BK IT Solutions kwam ik in contact met iemand die dacht dat BK IT wel iets voor mij zou zijn, zodoende kreeg ik de contactgegevens van Bas door en een week later was ik op gesprek op het kantoor in Capelle aan den IJssel. Ik ben in november begonnen als ZZP’er maar vind de vastheid en stabiliteit van een vast contract erg fijn. Daarom ben ik sinds februari vier dagen in de week als vaste medewerker aan de slag gegaan bij BK IT Solutions. Ik ga deze maand op mezelf wonen, dan maakt een contract het makkelijker om dingen te regelen dan wanneer je als ZZP’er aan de slag gaat. Bas denkt altijd graag met je mee en het was dan ook geen probleem om in vaste dienst te komen werken”.

Waarom heb je voor een baan bij BK IT Solutions gekozen?

“Bij mijn vorige opdrachtgever had ik het heel erg naar mijn zin alleen leerde ik niet meer. Ik merkte een stilstand qua kennis en ik zocht een baan met uitzicht op de toekomst. Als ZZP’er moet je zelf je dagen inplannen en weet je niet altijd precies hoe veel werk je gaat hebben in een week. Dat geeft veel vrijheid maar kan ook voor stress zorgen. Ik vind het erg prettig dat ik vaste werktijden heb, die vastigheid heb ik afgelopen tijd gemist”.

Hoe ondersteun jij BK IT en onze klanten?

“Ik zorg dat de tickets snel worden opgepakt. Ik sta klanten te woord aan de servicedesk en probeer er altijd voor te zorgen dat alle problemen zo goed mogelijk worden verholpen. Hierdoor ondersteun ik ook mijn collega’s die zich kunnen focussen op hun taken wanneer ik de klanten aan de servicedesk help. Dit is ook dé manier om je kennis te verbreden op het gebied van ICT. De problemen waar je mee te maken krijgt zijn erg uiteenlopend maar het verschilt niet heel erg in vergelijking met mijn vorige opdrachtgever, alleen hebben meer gebruikers last van het probleem. Bij IT is het vooral veel ervaring: het zelf doen, daar leer je uiteindelijk het meeste van. Het fijne is dat iedereen bij BK IT wil meedenken of meekijken, dat maakt het werk hier extra leuk”.

Hoe is de sfeer op kantoor bij BK IT Solutions?

“Het leukste vind ik het klantcontact, veel klanten komen uit de regio en sommige ken ik dan ook al persoonlijk, bijvoorbeeld via mijn hobby korfbal dat maakt het contact ook heel persoonlijk. Niet alleen met klanten maar ook met collega’s. De sfeer is erg gemoedelijk. De grapjes van Sadjen en de baksels van Davy zorgen voor een gezellige werksfeer. Het contact tussen collega’s is laagdrempelig en er is geen hiërarchische laag waardoor je makkelijk naar elkaar stapt wanneer je extra ogen nodig hebt voor een probleem.

Waar kijk je naar uit tijdens je loopbaan bij BK IT Solutions?

Ik zou graag meer willen leren over netwerken en telefonie. Ik leer veel van Davy over telefonie. Zoals bijvoorbeeld het opzetten van een centrale en het beheer hiervan, het aanmaken van nieuwe gebruikers en het oplossen van storingen. Laatst heb ik Davy geholpen met het omzetten van een klant naar bellen via Microsoft Teams, helemaal nieuw voor mij. Met netwerken heb ik wel wat ervaring maar ik wil mij hierin verder ontwikkelen, vooral op zakelijk gebied. Ik ben het liefst altijd bezig, gelukkig krijg ik hier alle ruimte om mij verder te ontwikkelen op gebieden die ik interessant vind.

Welkom, Daan!

Wij zijn erg blij met Daan als nieuwe collega!

Gerelateerde diensten