Synchroniseren van een Sharepoint site met behulp van Onedrive

Deze handleiding beschrijft hoe je een Sharepoint site kunt synchroniseren met jouw lokale pc met behulp van
Onedrive.

  1. Inloggen in de Office 365 portal
    Ga naar https://portal.office365.com en log hier in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Open Sharepoint
    Dit doe je door het app menu te openen, deze vind je links boven. Klik daarna op Sharepoint
  1. Open de betreffende Sharepoint site
    Mogelijk staat de site die je wilt synchroniseren al onder voorgestelde sites of sites die je volgt. Mocht dit niet het geval zijn klik dan op de zoekbalk en typ de betreffende naam in van de site, bijvoorbeeld: Administratie

    Open daarna deze site

4. Open de documenten map
Klik op documents wanneer je op de betreffende site zit

  1. Synchroniseer de site
    Dit doe je door te klikken op de knop synchroniseren. Er zal nu toestemming worden gevraagd om Onedrive te openen, sta dit toe en klik daarna in de Onedrive pop-up op synchroniseren.
    Mogelijk moet je eerst nog inloggen.

6. Resultaat
Het resultaat is dat je documenten nu kunt openen vanuit de Windows Verkenner:

..