Synchroniseren van jouw persoonlijke folders met behulp van Onedrive

Onedrive heeft een handige feature om jouw persoonlijke folders: Desktop, Documenten en Afbeeldingen te synchroniseren met Onedrive. Door deze feature is er automatisch altijd een back-up van jouw bestanden en heb je op meerdere apparaten altijd dezelfde bestanden. 

Deze handleiding beschrijft hoe je deze feauture kunt inschakelen:

1. Open Onedrive
Open Onedrive, je kunt Onedrive vinden rechts onder in de taakbalk of via het start menu:

Taakbalk:

Start menu:

2. Controleer of je al bent ingelogd
Wanneer je Onedrive opent hoor je het volgende te zien:

Is dit nog niet geval klik dan op Aanmelden en log in met je Office 365 account.

3. Open instellingen

Open Onedrive opnieuw en klik daarna op Help & Settings. 
Klik daarna op de knop Backup.

4. Synchroniseer jouw persoonlijke folders
Klik daarna op Manage backup en daarna op start back-up

5. Resultaat 
Jouw persoonlijke folders worden vanaf nu op de achtergrond automatisch gesynchroniseerd naar Onedrive.