Wat kun je verwachten van BK IT Solutions in 2025?

2025 is begonnen, een nieuw jaar en uiteraard horen daar ook goede voornemens bij. Bij BK IT Solutions kijken we met enthousiasme vooruit naar wat dit jaar voor ons en onze klanten in petto heeft. Terwijl we de afgelopen 12 maanden reflecteren, zetten we de belangrijkste veranderingen en verbeteringen voor 2025 op een rij.

Terugblik op 2024: Het jaar van MDR & James Bot

Het afgelopen jaar stond bij ons in het teken van twee belangrijke thema’s: De uitrol van onze 24/7 Managed Detection and Response (MDR) dienst bij onze klanten en het omarmen van AI. We deden dit met behulp van onze virtuele collega James Bot. In 2024 hebben we deze technologieën verder geïntegreerd in onze dienstverlening om de IT-omgevingen van onze klanten beter te beveiligen en te optimaliseren.

Onze MDR dienst heeft bewezen essentieel te zijn in het beschermen van netwerken maar met name Microsoft 365 accounts tegen geavanceerde dreigingen. Zo zagen we met name de laatste maanden van 2024 een opmars in zogenaamde token theft aanvallen. Door snelle detectie van MDR kon er razendsnel worden ingegrepen op deze hacks die worden gedecteerd als impossible travel. Bijvoorbeeld een login poging vanuit Rotterdam, 5 minuten later vervolgd door een login poging vanuit Mexico. Onze MDR dienst detecteert en acteert 24/7 op dergelijke meldingen waardoor schade en impact voorkomen kan worden.

Onze doelen en veranderingen in 2025

Met deze solide basis gaan we in 2025 verder, bij een nieuw jaar horen uiteraard ook goede voornemens. Ons voornemen? Een prettige en veilige IT omgeving beschikbaar maken voor nog meer MKB bedrijven en non-profit organisatie. Wat kunnen onze klanten van ons verwachten?

Verdere optimalisatie van onze security baseline

Als klant van BK IT Solutions heb je vast al gehoord van onze security baseline? Een standaard inrichting van de endpoints en Microsoft 365 omgeving van onze klanten. Door onze security baseline kunnen wij optimale security van onze klant omgevingen garanderen. In 2025 zullen wij de security baseline verder optimaliseren. Zo zal het blokkeren van onbekende apparaten een standaard beleid worden binnen onze baseline. Dit zorgt ervoor dat alleen vertrouwde, goedgekeurde apparaten toegang hebben tot uw systemen en netwerk. Hiermee zijn onze klanten beter beveiligd tegen de eerder genoemde token theft aanvallen. Met behulp van netwerk authenticatie voorkomen we ook ongewenste apparaten op het fysieke netwerk. Voor deze laatste beveiliging maken we gebruik van het 802.1x framework.

End of Life van Windows 10

Na 10 jaar nemen we dit jaar afscheid van Windows 10, op 14 oktober stop Microsoft met de ondersteuning van Windows 10. Dit betekent dat er na deze datum geen (security) updates voor Windows worden uitgebracht. We zijn druk bezig met het upgraden van Windows 10 voor Windows 11 bij onze klanten. Werk je nog op Windows 10? Dan mag je er vanuit gaan we dat spoedig contact met je opnemen om jouw endpoints te voorzien van Windows 11.


Optimalisatie van de ICT dienstverlening

We zijn trots op de voortgang die we hebben geboekt met onze IT Support dienstverlening. IT Support is het belangrijkste visitekaartje is van onze dienstverlening en we willen dit daarom altijd blijven verbeteren.

Vorig jaar zijn we begonnen met een inventarisatie van onze support afdeling en hebben pijnpunten beter inzichtelijk gemaakt. Welke productgroepen zorgen voor de meeste tickets? Op welke momenten zijn er telefonisch de meeste support verzoeken? Hoe kunnen we onze klanten beter begeleiden zodat het aantal tickets minder wordt.

Naar aanleiding van deze inzichten hebben we onze processen kunnen verbeteren. Daarna hebben we een groot gedeelte van deze processen en standaard wijzigingen kunnen automatiseren met behulp van James Bot. Zo krijgen support verzoeken nu automatisch de juiste prioriteit en wordt met behulp van AI de ticket beschrijving en mogelijke oplossing zo optimaal mogelijk gepresenteerd aan de betreffende engineer.

Momenteel zijn we bezig met de voorbereiding om chat support via Microsoft Teams te gaan uitrollen naar onze klanten. Met behulp van chat support krijgen klanten een BK support applicatie direct in Teams zodat de medewerkers van onze klanten ook via Teams met onze support contact kunnen opnemen. Door chat support faciliteren we onze klanten met een snel en efficiënt communicatie kanaal die flexibel en laagdrempelig is.

Waarom deze veranderingen?

De wereld van ICT verandert snel, en als IT-dienstverlener willen wij voorop blijven lopen en jou voorzien van de beste en meest veilige IT omgeving. Dit betekent dat we niet alleen onze bestaande diensten blijven verbeteren, maar ook nieuwe technologieën omarmen die onze klanten helpen om sneller, veiliger en efficiënter te werken. Of het nu gaat om het verbeteren van de beveiliging, het optimaliseren van support, of het integreren van innovatieve tools, we zijn vastbesloten om in 2025 een nog grotere meerwaarde te bieden voor onze klanten en deze diensten ook beschikbaar te gaan maken voor organisaties die nog geen klant zijn van BK IT Solutions. We zijn daarom ook nog op zoek naar IT specialisten om ons team te versterken.

Op naar een succesvol 2025!

Met deze plannen kijken we vol vertrouwen uit naar het nieuwe jaar. We zijn er van overtuigd dat de veranderingen die we doorvoeren, ook dit jaar een positieve bijdrage zullen hebben op de klanttevredenheid van onze klanten. We kijken ernaar uit om samen met onze huidige en toekomstige klanten een succesvol 2025 tegemoet te gaan.