Wat is nieuw in Teams: oktober 2024
In de maand november brengt Microsoft Teams weer verschillende updates. Bijvoorbeeld de nieuwe ‘Queues App’ om klantgesprekken makkelijker te beheren, ‘Stemmen en sorteren in Teams Q&A’ en het stemmen op vragen binnen Town Halls. Ook kun je nu met Teams deelnemen aan vergaderingen op andere platforms zoals Google Meet, Zoom en Webex. In dit artikel lees je alle updates van Microsoft Teams in de maand november.
Chatten en samenwerken
Beheer je teams en kanalen eenvoudig met de vernieuwde weergave
Met deze nieuwe pagina heb je snel toegang tot al je teams en kanalen. Klik op de drie puntjes bovenaan je teamslijst en kies “Jouw teams en kanalen.” Hier vind je een overzicht van alle teams waarvan je lid bent. Je kunt zoeken, filteren (bijvoorbeeld op ‘teams die je beheert’ of ‘gearchiveerde teams’), nieuwe teams aanmaken, kanaaluitnodigingen accepteren en via de analysetab inzicht krijgen in teamactiviteit. Selecteer een team om alle bijbehorende kanalen te bekijken en je werkruimte te personaliseren door alleen de kanalen te tonen die voor jou relevant zijn.
Chatdetails in één oogopslag
Met dit nieuwe informatiepaneel krijg je eenvoudig een overzicht van belangrijke details in je 1:1- en groepschats. Klik op de knop ‘Chatdetails openen’ rechtsboven naast de deelnemerslijst om toegang te krijgen tot informatie zoals deelnemers, gedeelde bestanden, vastgezette berichten en een zoekfunctie binnen de chat. Zo houd je belangrijke informatie bij de hand zonder het gesprek uit het oog te verliezen.
Meetings, webinars en Town Halls
Recap-meldingen in de Teams-activiteitenfeed
Gebruikers ontvangen een melding in hun Teams-activiteitenfeed zodra de intelligente samenvatting van een vergadering waaraan ze zijn uitgenodigd beschikbaar is. Klik op de melding om direct naar de samenvatting te gaan.
Beheer wie deelnemers vanuit de lobby kan toelaten
Vergaderorganisatoren kunnen nu bepalen wie deelnemers vanuit de lobby mag toelaten, om de vergadering veilig te houden. In de vergaderopties kunnen zij kiezen of alleen de organisator en co-organisator of ook presentatoren, deelnemers mogen toelaten.
Stemisolatie voor Teams op macOS
Met deze AI-gestuurde functie worden achtergrondgeluiden en andere stemmen onderdrukt en zorgt dat alleen jouw stem wordt doorgegeven. Stemisolatie is beschikbaar voor gesprekken en vergaderingen en maakt werken op afstand nog makkelijker.
Beheer communicatie met Town Hall- en Webinar-deelnemers
(Co-)organisatoren kunnen nu externe e-mailautomatiseringsplatforms gebruiken om de communicatie met deelnemers en deelnemers van Town Halls en Webinars te beheren. Dit stroomlijnt je communicatie en centraliseert gegevens van al je campagnes in het e-mailplatform van jouw keuze.
Stemmen, filteren, sorteren en archiveren in Teams Q&A
Met de stemfunctie kunnen deelnemers belangrijke vragen omhoog stemmen, zodat deze bovenaan in de Q&A-feed komen. Zowel deelnemers als organisatoren kunnen vragen sorteren op stemmen of activiteit, waardoor de meest relevante vragen zichtbaar blijven. Door archiveren kunnen organisatoren oudere of irrelevante vragen naar een apart feed te verplaatsen, zodat de huidige Q&A overzichtelijk blijft. Meer informatie vind je op https://aka.ms/GetQnA.
Teams Webinars in GCCH
Teams webinars zijn nu beschikbaar in de Government Community Cloud High (GCCH)-omgeving, wat een veilige en conforme platform biedt voor het hosten van grootschalige virtuele evenementen.
Microsoft Mesh-ontwikkelomgeving-update met Mesh Pavilion-sample
De Mesh Pavilion-sample is een omgeving voor ontwikkelaars om interactieve scenario’s te bouwen en aan te passen. Deze sample bevat diverse kant-en-klare elementen, zoals een bean bag toss, vuurkorf, waterval en screenshare, die zijn opgebouwd uit objecten uit het Toybox-pakket en andere Mesh Toolkit-functies. Dit vereenvoudigt het ontwikkelproces door kant-en-klare assets en activiteiten te bieden, zodat ontwikkelaars efficiënt aantrekkelijke en krachtige omgevingen kunnen creëren.
Teams Phone
Queues app voor Microsoft Teams
De nieuwe Queues-app is een oplossing voor het gezamenlijk beheren van klantgesprekken rechtstreeks in Teams. Leden van de wachtrij kunnen inkomende gesprekken eenvoudig afhandelen via PSTN of VOIP. Agents en supervisors kunnen ook uitgaande oproepen doen namens de wachtrijen of automatische assistenten waaraan ze zijn toegewezen en de statistieken van de wachtrij bekijken terwijl ze naadloos samenwerken met collega’s. Wachtrijleden kunnen zich eenvoudig in- en uitschakelen afhankelijk van beschikbaarheid.
Wachtrijen en automatische assistenten in real-time monitoren
Supervisors kunnen hun call queues en auto attendants in real-time volgen, rapporten genereren over de prestaties van de wachtrij en agenten, en toegang krijgen tot historische rapportages. De configuratie van de call queue en auto attendant is intuïtief ontworpen, met beheerdersrechten die leidinggevenden in staat stellen leden en instellingen voor wachtrijen en automatische assistenten te beheren, allemaal binnen Teams.
Teams Rooms and Devices
Digitale signage in Teams Rooms op Windows
IT-beheerders kunnen nu Teams Rooms configureren om content weer te geven op het front-of-room display wanneer het apparaat niet in gebruik is. Beheerders kunnen instellingen voor het hele tenant of specifieke rooms configureren via het Teams Rooms Pro Management-portaal. Integraties met geselecteerde externe digitale signage-aanbieders en contentbeheersystemen worden ondersteund, met Appspace en XOGO als eerste partners. Deze functie is beschikbaar in Teams Rooms Pro.
Beheer digitale signage in het Teams Rooms Pro Management-portaal
IT-beheerders kunnen nu digitale signage beheren, apparaatsinstellingen configureren, aangepaste URL’s als bronnen instellen en vertrouwde integraties van derden inschakelen via het Teams Rooms Pro Management-portaal. Deze functie is beschikbaar in Teams Rooms Pro.
Cross-platform vergaderingen via SIP-verbinding
Met Teams Rooms kun je nu eenvoudig deelnemen aan vergaderingen van andere platforms zoals Google Meet, Zoom, Cisco Webex, Amazon Chime, RingCentral en meer via SIP (Session Initiation Protocol). Deze functie biedt ondersteuning voor 1080p-video, dubbele schermen, verschillende weergave-opties en HDMI-invoer, afhankelijk van de vergaderopties van het externe platform. Voor deze functie heb je een Teams Rooms Pro-licentie en een SIP-plan van een CVI-partner nodig (momenteel beperkt tot Pexip).
Ook werken met de laatste updates van Microsoft teams?
Werk je al met Microsoft Teams en wil je updaten naar bijvoorbeeld Teams Rooms pro? Onze experts geven je graag advies over welke abonnementsvorm het beste past bij jouw organisatie.