Hoe haal ik een verzonden e-mail bericht terug met Microsoft 365?

Het overkomt de beste: je leest je verstuurde e- mail nog eens door en komt er achter dat je een document bent vergeten toe te voegen én er staat een pijnlijke spelfout in je bericht. Hoe maak je deze fout ongedaan? In dit artikel leg ik je uit hoe je een verzonden e-mail kunt terughalen of vervangen.

Je kunt je verzonden mail alleen terughalen als alle geadresseerde Microsoft Exchange of Microsoft 365 gebruiken en het bericht nog niet geopend hebben. Het is dus van belang dat je zodra je jouw fout opmerkt, je actie onderneemt.

1. Ga naar de map: “Verzonden Items”

2. Selecteer het bericht

Open het bericht in een apart venster, dit doe je door dubbel te klikken.

3. Selecteer Bestand >  Info

Hier vind je de optie: Bericht opnieuw verzenden en intrekken.

4. Selecteer: “Bericht opnieuw verzenden en intrekken > dit bericht intrekken”

Selecteer je gewenste optie:

  1. Ongelezen kopieën van dit bericht verwijderen

2. Ongelezen kopieën verwijderen en vervangen door een nieuw bericht

5. Selecteer: “Voor iedere geadresseerde laten weten of intrekken is gelukt of mislukt”

Zo krijg je een automatisch bericht wanneer het terughalen of aanpassen is gelukt.

6. Selecteer: “Ok”

Wanneer je er op tijd bij bent en alle ontvangers Microsoft Exchange of Microsoft 365 gebruiken zal je een melding ontvangen zodra het terughalen geslaagd is.

Nog meer tips om efficiënt te kunnen werken? Lees hier de meest gestelde vragen.