Even voorstellen! Hydir
BK IT Solutions heeft afgelopen jaar een mooie groei doorgemaakt. Al snel werd het voor ons duidelijk, wij hebben versterking nodig om onze kwaliteit te kunnen waarborgen. In onze zoektocht naar een nieuwe collega kwamen wij terecht bij Hydir; enthousiast, gevoel voor humor en niet opgeven tot dat de vraag volledig naar wens is beantwoord. Het zijn mooie eigenschappen voor een ICT’er en typisch Hydir. Wanneer je klant bent van BK IT Solutions dan heb je waarschijnlijk al met Hydir gesproken? Hoog tijd om nader kennis te maken met Hydir!
Hydir, kun je wat over jezelf vertellen?
Hydir: Ik ben geboren in Irak in 1978, sinds 2008 woon Ik in Nederland, Ik ben gek op techniek. Thuis hou ik mij ook graag bezig met techniek maar ik zit ook niet graag 24/7 achter mijn scherm. Andere hobby’s waar ik aan doe zijn tennissen en badminton. Ik speel graag kaartspellen, Uno bijvoorbeeld maar ook domino of schaken vind ik leuk
Je bent midden in de pandemie begonnen bij BK IT, hoe gaat dat je af?
Hydir: Ik ben in augustus begonnen, toen waren de maatregelen wat soepeler. Ik kon dus gelukkig gewoon op kantoor ingewerkt worden. Sinds oktober werk ik weer volledig vanuit huis, dat bevalt mij eigenlijk wel goed. Al onze applicaties draaien in de cloud en we bellen via Microsoft Teams dus de locatie waar ik werk maakt niet uit. Ik heb thuis dezelfde werkplek als op kantoor met een laptop, dockingstation, 2 schermen en een goede headset. Dat laatste is belangrijk want ik zit veel aan de telefoon. Natuurlijk ben ik liever op kantoor maar zolang we het hiermee moeten doen kan ik er mee leven.
Wat voor opleiding heb je gedaan?
Hydir: In Irak heb ik de opleiding elecktrotechniek gedaan. Ik had altijd al passie voor techniek, in mijn eerste baan heb ik veel te maken gehad met rand- en netwerkapparatuur, dat is mij goed bevallen! Zo ben ik uit eindelijk in de ICT wereld terecht gekomen. In Nederland heb ik mijn Cisco CCNA certificaat behaald, een belangrijk certificaat voor ICT professionals om aan te tonen dat je veel kennis hebt van ICT netwerken. Naast mijn werk benut ik bij BK IT momenteel de mogelijkheden om mij zelf verder te certificeren. Ik ben bezig met de Windows 10 admin certificaten MD100 en MD101, ik vind het belangrijk om mijzelf te blijven ontwikkelen dus het zal hier waarschijnlijk niet bij blijven.
Wat is je functie en wat houdt dit precies in?
Hydir: Ik werk als servicedesk medewerker en geef telefonische ondersteuning op afstand aan onze klanten. Naast telefonische ondersteuning hou ik ons ticket systeem up to date. Ik zorg ervoor dat support vragen die per e-mail binnenkomen snel worden opgevolgd en bij de juiste personen terechtkomen. In de meeste gevallen krijg ik te maken met twee soorten gesprekken: een verzoek of een incident (storing). Eerst probeer ik –zo duidelijk mogelijk- te begrijpen wat er aan de hand is. Dan probeer ik het zelf op te lossen. Zo is de klant gelijk blij en kan hij/zij snel weer verder. Kom ik er niet uit, dan- afhankelijk van de prioriteit en urgentie- ga ik het of uitzoeken en later terugkoppelen, of meteen overdragen aan een ervaren collega.
Hoe ben je bij BK IT Solutions terecht gekomen?
Hydir: Ik heb hiervoor 6 jaar bij een grote zakelijke internetprovider gewerkt, ik wilde graag bij een kleiner bedrijf gaan werken zodat ik zelf meer invloed heb en sneller kan schakelen. Via een vacaturesite kwam ik bij BK IT Solutions terecht, na een kennismakingsgesprek in Capelle kregen we er beide gelijk een goed gevoel bij. Vrij snel was dan ook alles geregeld.
Welk apparaat is voor jou onmisbaar?
Hydir: Eigenlijk mijn volledige werkplek maar zonder mijn Surface Laptop kan ik echt helemaal niks. Dat is dan wel weer het nadeel van alles op 1 apparaat haha. Onderweg zorg ik altijd dat ik altijd mijn 4G hotspot bij me heb, mocht ik ergens geen internet hebben of mijn internet thuis ligt eruit dan ben ik altijd snel weer online. Ik werk zowel thuis als op kantoor met mijn zwarte Surface Laptop 3, echt een aanrader!
Wat maakt BK IT Solutions anders dan andere IT bedrijven?
Hydir: Ik kan een mooi verkoop praatje opvoeren maar hiervoor werkte ik bij een internetprovider, dus ik weet niet hoe het er bij andere ICT dienstverleners aan toe gaat. Ik merk wel dat onze klanten het waarderen dat we korte lijnen hebben en omdat we de klanten goed kennen ook echt met ze mee kunnen denken. Zo krijgen we blije klanten en daar doen we het natuurlijk voor! BK IT is een stuk kleiner dan mijn vorige werkgever maar eigenlijk werken de systemen die wij gebruiker veel fijner, ik was onder de indruk dat alle systemen aan elkaar zijn gekoppeld. Ik denk dat het voor klanten ook fijn is dat we onze eigen zaken goed op orde hebben.
Waar ben je het meest trots op in je werk?
Hydir: Bij het behandelen van een melding vind ik structureel denken en opbouwend werken heel belangrijk. Nu ik wat langer bij BK IT werk en ik meer met klanten samenwerk merk ik dat dit zich gaat terugbetalen. Klanten werken graag met mij samen en dat is een mooi compliment.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Hydir: Ik vind de afwisseling in de werkzaamheden het leukste aan deze functie. Van print probleem tot complexe aanpassingen in Office 365, alles komt aan bod. Zo kan ik brede en diverse vaardigheden opdoen.
Bedankt Hydir!