24/7 ICT beheer van BK IT Solutions

Als organisatie ben je afhankelijk van ICT, niet alleen tijdens kantooruren. Dat begrijpen wij als geen ander. Daarom bieden wij onze klanten ook 24/7 ICT beheer aan. Ben je al klant van BK IT Solutions? Dan heb je wellicht als een te maken gehad met onze 24/7 ICT storingsdienst. In deze blog vertellen wij je hoe onze 24/7 ICT Beheer werkt, wat je van ons mag verwachten en met wat voor calamiteiten wij te maken krijgen.

24/7 ICT-Beheer

Medewerkers moeten altijd kunnen inloggen, machines mogen niet stilstaan en orders die in de avond geplaatst zijn moeten automatisch gesynchroniseerd worden naar klanten en leveranciers. Zomaar wat voorbeelden van bedrijfsprocessen die vereisen dat jouw ICT altijd werkt. Bij een aantal van onze diensten is 24/7 monitoring inbegrepen. Met behulp van onze beheersoftware monitoren we of je verbindingen goed werken, of alle diensten online zijn en of ze functioneren zoals het hoort. Gaat er iets niet goed? Dan wordt er een melding gemaakt bij de medewerker die op dat moment storingsdienst heeft. Zo verhelpen we 70% van de problemen voordat ze hinder veroorzaken voor jouw organisatie.

Updates op systemen voeren wij automatisch uit, meestal in de nacht van zaterdag op zondag. Een handmatige controle is een onderdeel van 24/7 ICT-beheer. We kijken of updates goed zijn geïnstalleerd en of alle applicaties en bedrijfsprocessen weer op de juiste manier zijn opgestart. Zo starten jouw medewerkers maandagochtend zonder problemen met een veilig en up-to-date systeem.

24/7 telefonisch support

Ondanks dat we 24/7 jouw ICT-omgeving monitoren kan het toch gebeuren dat er een probleem optreedt. Hiervoor zijn we telefonisch altijd bereikbaar. Je belt dan ons algemene telefoonnummer. We zijn geopend op werkdagen van 07:30 tot 17:30. Bel je buiten kantoortijd? Dan krijg je een keuzemenu met de mogelijkheid om een voicemail achter te laten of doorverbonden te worden met onze storingsdienst. De storingsdienst is er voor klanten met een 24/7 contract die een kritische storing hebben met een impact op de gehele organisatie. Denk aan de eerder genoemde voorbeelden waardoor de organisatie stil staat.

Wat mag je van ons verwachten?

Elke week heeft een andere medewerker storingsdienst. Van onze collega’s zijn dat: Bas, Davy, Sadjen of Samuel. De ICT-medewerker die op dat moment storingsdienst heeft is verantwoordelijk voor de alerts die zijn binnen gekomen. Meestal is Samuel zijn collega’s voor. Samuel is de early bird van ons team en zit om half 6 al aan de koffie. In plaats van de ochtendkrant neemt hij eventuele meldingen door en stuurt deze naar de betreffende collega. Zo voorkomen we dat jouw organisatie de dag begint met een storing.

Heb je buiten kantoortijd te maken met een kritische storing? Dan kun je ook onze storingsdienst bellen. Je krijgt dan direct één van de eerder genoemde collega’s aan de telefoon. We starten onze laptop zo snel mogelijk op en gaan we direct voor je aan de slag. Lukt dit niet direct? Dan bellen we je binnen 15 minuten terug.

Elke maandagochtend starten we met een overleg, de medewerker die de afgelopen week storingsdienst heeft gehad deelt dan eventuele storingen en monitoring alerts die zijn binnen gekomen. We bespreken wat we kunnen verbeteren om dit in het vervolg te voorkomen of hoe een dergelijke storing in de toekomst nog sneller verholpen kan worden.

Met welke soort storingen krijgen wij mee te maken?

Wanneer we telefonisch een storing binnen krijgen is dit meestal vroeg in de ochtend of op zaterdag. Gelukkig hebben we niet heel vaak te maken met een storing, gemiddeld wordt onze 24/7 support 1x per week ingeschakeld.

Sadjen werkt 3,5 jaar voor BK IT Solutions en draait sinds juni ook mee in ons storingsdienst-team. Zijn eerste week storingsdienst was een gelijk een goede vuurdoop.

In zijn eerste week kreeg Sadjen 4 meldingen binnen, dat begon al direct de eerste avond. Hij kreeg een kritisch alert binnen dat één van onze klanten mogelijk was gehackt – een zogenaamde hacker alert. Achteraf bleek dit een vals alert, maar wel een melding die direct actie vereist. Ook kreeg Sadjen te maken met een storing van de noodstroomvoorziening bij een klant. Door een dubbele voeding bleven de servers wel aan staan, maar er was geen internet en ook geen telefonie.

Deze week nog had Bas met bijzondere storing te maken: Woensdag 14 december was 1 van de koudste nachten van dit jaar jaar. Toch kreeg Bas een melding dat door oververhitting de servers zichzelf hadden uitgeschakeld. Door de kou buiten was de airco uitgevallen, hierdoor liep de temperatuur in de serverruimte op tot 45 graden. Op afstand konden wij helaas omdat het kantoor gesloten was, wel stond er vroeg in de ochtend direct iemand klaar om het probleem te verhelpen.

Ook altijd ICT nodig?

Elke gemiddelde MKB-of zorg organisatie kan zich ongetwijfeld vinden in één of meerdere voorbeelden van storingen die impact hebben op jouw organisatie, ook buiten kantoortijd! Een moderne ICT-omgeving verzorgd door een ICT-bedrijf dat 24/7 ICT-beheer kan bieden is dan een vereiste.

Tip! Ben je afhankelijk van ICT? Kijk dan ook naar andere kwalificeringen zoals ISO 27001; een strenge internationale standaard op het gebied van informatie beveiliging die jaarlijks onafhankelijk wordt getest. BK IT Solutions is als ICT dienstverlener 24/7 beschikbaar en o.a. ISO 27001 en NEN7510 gecertificeerd.

24/7 ICT beheer kunnen wij voor jou verzorgen voor een vast bedrag per maand per medewerker. We komen graag in contact voor een vrijblijvend gesprek om de mogelijkheden die passen bij jouw organisatie te bespreken.

Gerelateerde diensten