“Behulpzaam, bereikbaar en vriendelijk in de communicatie”

Vorig jaar kwam bureaucoördinator Els van Overbeek bij ons aan met de vraag of we Stichting Corridor konden helpen met het IT beheer. Stichting Corridor is een kleinschalige organisatie voor mensen vanaf achttien jaar met een psychiatrische achtergrond. Ze bieden opvang, huisvesting, begeleiding, dagbesteding en maatjesprojecten in de regio Rotterdam. Belangrijk werk dus waar de wereld een stukje beter van wordt. Natuurlijk wilden wij ook helpen waar wij dat het beste kunnen: door een veilige en goed werkende ICT omgeving te bieden. Ik vroeg Els hoe ze ons gevonden heeft, hoe we haar helpen en haar ervaring met BK IT Solutions.

Waarom gingen jullie opzoek naar een nieuwe IT-partner?

We werkten vanaf een server bij ons op kantoor, we hadden helaas veel IT problemen. De server liep continu vast en de ICT was langzaam waardoor wij uit het systeem werden gegooid. Toen besloten we dat we mee moesten gaan met de tijd door te moderniseren: het werd tijd om over te gaan op de Cloud. Ook werkten we met één vaste persoon die bij ons de IT beheerde, wat het beheer erg kwetsbaar maakte. We zijn onze zoektocht begonnen door bij collega-organisaties in Rotterdam na te vragen hoe zij de IT regelen, toen kwam jullie naam naar boven!

Wat is er voor jullie veranderd sinds de samenwerking met BK IT Solutions?

We zijn volledig overgestapt naar jullie Moderne Werkplek op basis van Microsoft 365 in de Cloud. Nu valt het systeem niet meer uit! Wanneer we een vraag hebben kunnen we bellen en krijgen we direct antwoord. Dat is voor ons de grootste verbetering. Wat ook fijn werkt is dat jullie altijd meedenken. Bijvoorbeeld over onze computers die aan vervanging toe zijn. Dat er gezocht wordt naar oplossingen binnen ons budget vinden wij heel prettig.

Hoe heeft BK IT Solutions jullie geholpen met thuiswerken?

Niet iedere medewerker heeft een werklaptop, sommige van onze medewerkers werken met een privécomputer. Dit zorgde er in het begin van het thuiswerken voor dat remote inloggen in het systeem niet altijd even soepel verliep. Jullie hebben toen een oplossing aangeboden via Azure Virtual Desktop. Door onze non-profit status konden wij hier kosteloos gebruik van maken waardoor dit probleem verholpen was. Nu kan iedereen vanuit huis in het systeem inloggen, of ze nu op een werklaptop of een eigen computer werken.

Hoe zorgt BK IT Solutions ervoor dat medewerkers digitaal vaardiger worden?

Toen we gingen overstappen naar de Cloud vond ik dat best spannend. Het klinkt als een hele onderneming. Maar ik moet zeggen dat het best meeviel! We kregen duidelijke instructies over de nieuwe manier van werken en alles deed het meteen. En om het nog leuker te maken kregen we allemaal een chocoladereep toegestuurd. Wat heel fijn is voor de medewerkers om wegwijs te worden in de nieuwe omgeving zijn de vragenuurtjes op locatie die zijn ingelast. Zo kon iedereen direct vragen stellen aan jullie bij ons op locatie. Ook is er een lijst met instructies en video’s verstuurd voor de medewerkers.

Bedankt, Els!

Wij helpen ook jou graag verder met behulp van IT, net als we dat voor Stichting Corridor doen. Neem contact met ons op.

Overige cases

“BK IT Solutions denkt proactief mee in oplossingen die noodzakelijk zijn voor onze groei”

Otto van Woerkom, Managing Director Daxel Logistics

Bekijk case

“Behulpzaam, bereikbaar en vriendelijk in de communicatie”

Els van Overbeek bureaucoördinator Stichting Corridor

Bekijk case

“BK IT Solutions is volledig geïntegreerd in onze organisatie.’’

Jeroen de Vries ( ICT-Manager, Dekkergroep)

Bekijk case

‘’Nadat we overstapten op cloud-based IT waren al onze problemen verholpen.’’

Fabiënne Poletto Merlo (Operationeel Manager Kaakchirurgie Holland)

Bekijk case

“BK-IT functioneert eigenlijk als onze gids met machete in de jungle van IT ontwikkelingen.’’

Nick Heurter (mede-eigenaar van Maatwerk Online)

Bekijk case