“BK-IT functioneert eigenlijk als onze gids met machete in de jungle van IT ontwikkelingen.’’

Maatwerk Online is een innovatief, Rotterdams online marketing bureau met 28 medewerkers. Met een eigenwijze en goed doordachte aanpak bedienen zij een diverse groep klanten met online marketing die werkt. Zowel de oude als de allernieuwste methodes komen daarbij kijken, dus je kunt je voorstellen dat zij een flexibele IT omgeving nodig hebben om goed hun werk te kunnen doen! We stelden een van de mede eigenaren, Nick Heurter, een aantal vragen over onze dienstverlening en zijn antwoorden willen we graag met je delen in deze case!

 

Hi Nick! Welk probleem lossen wij voor je op? 

Nick: Voorheen kwamen collega’s met IT vragen altijd naar mij, waardoor ik ontzettend veel losse vraagjes moest beantwoorden. Laptop maakt een raar geluid? Mail kwijt? Geen verbinding? Je raadt het al; ik was er druk mee en werd er helemaal gek van. Nu noemen we in ieder intern document BK-IT en weten alle collega’s dat zij bij hen aan kunnen kloppen met een IT vraag. Hardware, software, online en offline, het maakt niet uit. Eigenlijk hebben we hierdoor gevoelsmatig een eigen IT afdeling, terwijl dat voor onze organisatiegrootte gewoonlijk overkill zou zijn. Onze IT is dus volledig geoutsourcet, en dat vinden we super prettig!

Welke woorden beschrijven ons volgens jou het beste en waarom?

Nick: Allereerst ontzorgen. We hebben zoals ik al beschreef een all-in one pakket. Dat geeft rust, maar maakt ons ook schaalbaar. We betalen bijvoorbeeld een vast bedrag per medewerker per maand en wanneer daar een nieuwe medewerker bijkomt wordt alles door BK-IT geregeld. Van mailadres tot laptop, accessoires, e-mailhandtekening en accounts, echt de volledige IT onboarding. Daar hebben we simpelweg geen omkijken naar en dat is erg luxe.

Daarnaast ook innovatief. We maken bij Maatwerk Online graag gebruik van de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen, dus ook op het vlak van IT, maar zijn daar zelf natuurlijk geen experts in. BK-IT functioneert daarin als onze spreekwoordelijke gids met machete in de jungle van IT ontwikkelingen en innovaties.

Als derde zijn jullie echte fixers. IT problemen en vragen zijn vaak erg ingewikkeld, maar daar worden wij eigenlijk nooit mee belast. Jullie zeggen gewoon; we gaan het voor je fixen, en doen dat dan ook!

Tot slot wil ik meedenken noemen. Regelmatig krijg ik een berichtje met ontwikkelingen op het gebied van een bepaalde functie of koppeling waar ik eerder naar heb gevraagd. Zo blijven we goed op de hoogte van nieuwe mogelijkheden en kunnen we onszelf telkens weer verbeteren.

Is er iets waar BK-IT volgens jou mee uitblinkt?

Nick: Voor ons is dat het feit dat jullie acteren op de allernieuwste features van Microsoft. Wij hebben bijvoorbeeld een integratie tussen onze financiële administratiesoftware en Microsoft Teams gemaakt, maar die hadden we zonder jullie nooit aan de praat gekregen. Waar andere IT leveranciers vaak zeggen; daar werkt nog niemand mee, ik zou nog even wachten, zeggen jullie juist; gaan we uitzoeken!

En dat geldt dus ook voor ingewikkeldere integraties zoals single sign on. Ik kan dit niet in Jip- en Janneke taal uitleggen, maar het komt er op neer dat onze medewerkers hierdoor veel gemakkelijker kunnen inloggen bij allerlei programma’s en leveranciers, vanuit één account. BK-IT regelt dit voor ons door uit te zoeken welke software we gebruiken en daar middels Microsoft Azure Active Directory dus de single sign on voor in te schakelen. Je begrijpt, hier hebben wij echt geen kaas van gegeten, maar dankzij jullie werkt het in ieder geval perfect.

 

Wat maakt ons uniek?

Nick: Naast de volledige ontzorging en nieuwste snufjes vind ik het heel prettig dat we nog steeds op een persoonlijke manier samenwerken. Zo hebben we al eens een interne training van jullie gekregen om nog meer uit MS Teams te kunnen halen, en is ons vaste contactpersoon maandelijks bij ons op kantoor. Hij denkt dan mee en helpt ons met zaken zoals de wat grotere issues of gewenste functionaliteiten die nog niet bestaan.

Zou je ons aanbevelen? Waarom?

Nick: Jazeker! We hebben simpelweg geen omkijken meer naar onze IT en dat vinden we superfijn. Daarnaast is ook het idee dat we aan kunnen kloppen voor de allernieuwste ontwikkelingen en functies een fantastische gedachte, zeker in combinatie met de persoonlijke manier waarop we met jullie samen kunnen werken. Tot slot heb ik gemerkt dat het nauwe contact tussen BK-IT en Microsoft, vanuit het Silver Partnership, in bepaalde situaties echt bijdraagt aan de snelheid waarmee issues worden opgelost. Ik kan me voorstellen dat ook dat voor anderen een pluspunt is.

Bedankt, Nick!

We helpen ook jou graag om je IT zo in te richten dat je er geen omkijken meer naar hebt, net zoals we dat met plezier voor Maatwerk Online doen. Wil je eens kennismaken? Neem dan contact met ons op!

Overige cases

“We waren toe aan een nieuwe IT-partner met een frisse blik”

Danny Leeuwangh, bedrijfsleider Muddebouw

Bekijk case

“BK IT Solutions denkt proactief mee in oplossingen die noodzakelijk zijn voor onze groei”

Otto van Woerkom, Managing Director Daxel Logistics

Bekijk case

“Behulpzaam, bereikbaar en vriendelijk in de communicatie”

Els van Overbeek bureaucoördinator Stichting Corridor

Bekijk case

“BK IT Solutions is volledig geïntegreerd in onze organisatie.’’

Jeroen de Vries ( ICT-Manager, Dekkergroep)

Bekijk case

‘’Nadat we overstapten op cloud-based IT waren al onze problemen verholpen.’’

Fabiënne Poletto Merlo (Operationeel Manager Kaakchirurgie Holland)

Bekijk case

“BK-IT functioneert eigenlijk als onze gids met machete in de jungle van IT ontwikkelingen.’’

Nick Heurter (mede-eigenaar van Maatwerk Online)

Bekijk case