Zakelijke toepassing van een TV op kantoor

Waarvoor gebruik jij het televisiescherm op kantoor? Er zijn verschillende mogelijkheden om optimaal gebruik te maken van een tv binnen jouw organisatie. Houd je medewerkers op de hoogte van het laatste nieuws binnen jouw organisatie en maak de wachttijd van klanten leuker met live televisie. Voor het kijken van het nieuws of een belangrijke voetbalwedstrijd gebruik je het scherm gewoon als tv, de rest van de tijd kun je het scherm inzetten voor narrowcasting en presentaties. Haal ook het maximale uit de schermen bij jou op kantoor door tv-kijken te combineren met het tonen van bedrijfsinformatie.

KPI’s

Om iedereen binnen verschillende afdelingen op dezelfde koers te houden kan je gebruik maken van KPI’s. Met grafieken, scorecards of tabelweergaven creëer je een overzichtelijk doel voor iedere afdeling. Gebruik kleuren, titels en labels om de belangrijkste informatie te benadrukken.

Door gebruik te maken van filters kun je de KPI’s analyseren op basis van tijd, regio, product en nog meer. Maak gebruik van interactiviteit zoals slicers en drill-downfunctionaliteit, om medewerkers de mogelijkheid te geven dieper in de gegevens te duiken en inzichten te verkrijgen.

Inzichtelijke data met Power BI Dashboards

Met een Power BI-dashboard visualiseer je jouw bedrijfsdata uit databases, spreadsheets, CRM-systemen, ERP-systemen, boekhoudsoftware en andere interne systemen. Meer informatie over wat Power BI is en hoe het werkt vind je in deze blog.

Ook wij houden op kantoor de statistieken nauwlettend in de gaten. Ons ticketsysteem houdt ons op de hoogte van openstaande tickets en de klanttevredenheid. Zo kunnen onze collega’s aan de servicedesk direct zien welke zaken er op gepakt moeten worden.

Power BI Dashboard kunnen voor iedere afdeling binnen jouw bedrijf data visualiseren om gegevens inzichtelijker te maken. Op de verkoop afdeling kunnen er grafieken van de totale omzet, verkoop per product categorie en verkoop prognoses worden gemaakt. Zo kan het salesteam hun prestaties volgen en de effectiviteit van marketingcampagnes volgen. Het marketingteam kan met de informatie weer bijsturen om zo het optimale resultaat te behalen met de campagne.

Productie

Ook kun je op een dashboard informatie weergeven over productie-output, machine-uptime, stilstandtijd, kwaliteitsstatistieken en efficiëntie. Hierdoor kan de productie-afdeling de prestaties van de processen volgen, knelpunten identificeren en processen optimaliseren. Ook creëer je eenvoudig inzicht in de voorraad en omloopsnelheden. Zo kan er worden ingespeeld op tekorten of juist overschotten.

Financiële afdeling

Om een overzicht te verkrijgen in alle kosten kun je met een Power BI Dashboard ook een kostenanalyse visualiseren. Wanneer je kostenposten zoals personeelskosten, marketingkosten en operationele kosten in kaart brengt, kan er in teamverband worden gekeken naar budgetverdeling en financiële trends binnen jouw bedrijf te analyseren.

Hybride meetings met klanten en collega’s

Maak van iedere kantoorruimte een hybride vergaderzaal door een meetingbar te koppelen aan jouw tv scherm. Zo bespreek je de maandelijkse plannen met collega’s over heel het land (of zelfs de wereld) en informeer je klanten van waar dan ook. Zo kunnen collega’s op kantoor allemaal deelnemen in dezelfde ruimte en zijn zichtbaar in een scherm voor de deelnemer op afstand.

De pandemie heeft de optie om remote te werken de norm gemaakt binnen veel bedrijven. Met de Yealink MeetingBar A20 maak je van deze optie een professionele mogelijkheid. Meer informatie over hybride vergaderen met de Yealink MeetingBar A20 vind je in dit artikel.

Informatie en entertainment voor klanten en bezoekers

Met een persoonlijke video op het scherm in jouw wachtruimte kun je klanten en bezoekers welkom heten binnen jouw organisatie. Ook kan het handig zijn om aanwijzingen te geven voor bezoekers, bijvoorbeeld het bij de hand houden van een verwijsbrief of het desinfecteren van de handen. Zo zijn bezoekers voorbereid op hun afspraak en verloopt de doorloop een stuk soepeler.

Voor intern gebruik is zakelijke tv op kantoor een manier om medewerkers op de hoogte te houden en het laatste nieuws binnen jouw regio of branche te delen. Met een zakelijke tv-abonnement is het mogelijk om een eigen video-kanaal te maken waardoor alle kijkers binnen het abonnement dezelfde inhoud op het zelfde moment kunnen zien. Ook kun je het scherm personaliseren door een tekstbanner toe te voegen aan een zender naar keuze. Binnen een zakelijke omgeving ben je verplicht om een abonnement af te sluiten. Met een consumenten aansluiting op kantoor loop je het risico een boete te ontvangen. Met een zakelijk tv abonnement hoef je je geen zorgen te maken over televisie rechten.

Benieuwd naar de mogelijkheden van zakelijke tv bij jou op kantoor? Neem contact met ons op en laat ons je adviseren over het abonnement dat het beste bij jouw wensen past.